Boléro–Extended

Gegužės 7
1 val. 15 min.–1 val. 30 min.
14.00 €

Renginio laikas: 19.00 val. 
Renginio vieta: Klaipėdos dramos teatro Didžioji salė
Šokio ir gyvos violončelių  muzikos spektaklis pagal Maurice‘o Ravelio„Boléro“  muziką
Choreografas Palle Granhøj (Danija)
Šeiko šokio teatras:
Darius Berulis, Dovilė Binkauskaitė, Niels Claes, Mantas Černeckas, Marija Ivaškevičiūtė,  Aušra Krasauskaitė, Marius Pinigis, Gintarė Marija Ščavinskaitė, Erikas Žilaitis
Klaipėdos violončelių oktetas:
Mindaugas Bačkus, Arnas Kmieliauskas, Marius Sakavičius, Karolis Vaičiulis ir kt.
Garso režisierius Kastytis Narmontas
Šviesų dizaineris Stasys Jamantas
Koprodiuseriai: Granhøj Dans (DK), Šeiko šokio teatras, Tarptautinis Klaipėdos violončelės festivalis ir konkursas
Partneriai: Klaipėdos koncertų salė
RĖMĖJAI:
Lietuvos kultūros taryba 


Nordisk kulturkontakt 



Unikalus šokio ir gyvos muzikos spektaklis gimė iš violončelininko, Tarptautinio Klaipėdos violončelės festivalio ir konkurso iniciatoriaus Mindaugo Bačkaus idėjos violončelėmis atlikti „Boléro“ – vieną žymiausių prancūzų kompozitoriaus Maurice’o Ravelio kūrinių orkestrui – ir jo ilgamečio bendradarbiavimo su Šeiko šokio teatru.
 
Choreografiją spektakliui sukūrė žymus danų choreografas Palle Granhøj, dažnai savo spektakliuose derinantis šiuolaikinio šokio kompozicijas su klasikine muzika, kaip antai „Šventasis pavasaris“ (pagal Igorį Stravinskį), „2men2mahler“, „Men & Mahler“ (pagal Gustavą Mahlerį) ir kt.
 
Kurdamas choreografiją „Boléro – extended“ P. Granhøjus pasitelkė autorinę obstrukcijos techniką, ribojančią šokėjų judesius ir sąlygojančią specifinį pasikartojančios ritmikos judėjimą, grįstą „Boléro“ muzika. Pastaroji, per visą spektaklį originaliai dekonstruojama ir atliekama vienos ar aštuonių violončelių, suskamba itin netikėtai ir šiuolaikiškai. Nustebins ir scenovaizdžio sprendimas: įprastinė teatro situacija, kai muzikantai sėdi orkestro duobėje, o šokėjai šoka virš jų ant scenos, bus apversta aukštyn kojomis...
 
Klaipėdos violončelių oktetas – ansamblis, išaugęs iš Klaipėdos violončelių kvarteto, debiutavusio I Tarptautiniame Klaipėdos violončelės festivalyje 2017 metais. Tuokart kolektyvas kartu su Šeiko šokio teatru pristatė šokio ir muzikos spektaklį „Metų laikai“. Netrukus buvo pristatytas dar vienas bendras šokio ir gyvos muzikos projektas – „Mano Piteris Penas“. Violončelininkų ansamblių susibūrimą inicijavo Mindaugas Bačkus – vienas intensyviausiai koncertuojančių Lietuvos violončelininkų ir Klaipėdos kamerinio orkestro meno vadovas.
 
Šiuolaikinio šokio profesionalus jungiančio Šeiko šokio teatro veikloje – šokio ir muzikos spektakliai, meno specifinėse vietose (site-specific), performanso žanrai, šokio edukacijos ir teatro laboratorijos. Klaipėdoje įsikūrusio aukščiausius scenos menų apdovanojimus pelniusio kolektyvo spektaklių geografija aprėpia daugybę šalių: JAV, Vokietija, Belgija, Čekija, Norvegija, Danija, Rusija, Kinija, Islandija, Izraelis, Bulgarija, Ukraina, Prancūzija ir t. t. Teatras kalba universalia šokio kalba be politinių, kultūrinių, etninių, religinių, socialinių suvaržymų, cenzūros, apribojimų. Teatro meno vadovė choreografė Agnija Šeiko nuolat sulaukia puikių įvertinimų dėl tarpdisciplininio požiūrio, išskirtinės estetikos, jautrių socialinių temų ir formų įvairovės.