Naujienos

KLAIPĖDOS TARPTAUTINĖ VIOLONČELĖS AKADEMIJA BAIGĖSI

Pirmadienis 09 liepos 2018 17:42
 
Susižavėjimo šūksniais bei sausakimšomis salėmis palydėta pirmoji Klaipėdos tarptautinė violončelės akademija /KIVA/. 9 dienas, birželio 28–liepos 6 d., KIVA kasdien skatino ir kvietė ne tik pažinti šio instrumento anatomiją, semtis žinių iš geriausių pedagogų, bet ir klausytis bei mėgautis muzika. Akademijoje dalyvavo žymiausios pasaulio violončelės žvaigždės ir augantys talentai iš 15 pasaulio šalių.

Gerąja patirtimi su KIVA dalyviais dalinosi pasaulio violončelininkų elitas:

Andrzej Bauer /Lenkija/ – ARD tarptautinių konkursų Miunchene pirmosios premijos bei „Prahos pavasaris“, Europos Parlamento ir Europos Tarybos įsteigtų premijų laureatas,

Bruno Cocset /Prancūzija/ – pripažintas pedagogas ir barokinės muzikos ansamblio „Les Basses Réunies“ įkūrėjas,

Eleonora Testelec /Latvija/ – Latvijos Jazepo Vytuolo muzikos akademijos profesorė,

Joseph Hasten /Vokietija/ – vienas iškiliausių Vokietijos violončelės pedagogų, Tiubingeno muzikos mokyklos kamerinio orkestro ir prestižinio violončelių ansamblio „± 12Vc“ meno vadovas,

Karine Georgian /Jungtinė Karalystė/ – Rusijos auksinės stygininkų kartos atstovių, šiuo metu dėstanti Šiaurės karališkajame muzikos koledže Mančesteryje, vedanti meistriškumo kursus visame pasaulyje,

Martti Rousi /Suomija/ – vienas žymiausių Suomijos stygininkų, tapęs prestižinio Piotro Čaikovskio konkurso Maskvoje sidabro medalininku, yra Turku muzikos festivalio meno vadovas, Helsinkio J. Sibeliaus akademijos profesorius,

Mindaugas Bačkus /Lietuva/ – violončelininkas, koncertuojantis visais įmanomais amplua: ir kaip solistas, ir kaip ansamblių bei orkestrų narys, iniaciatorius Klaipėdos tarptautinio violončelės festivalio ir konkurso bei Klaipėdos tarptautinės violončelės akademijos,

Roel Dieltiens /Belgija/ – belgų violončelininkas ir kompozitorius, Ciuricho aukštosios menų mokyklos profesorius, daugelio tarptautinių konkursų, tarp jų J. S. Bacho konkurso Leipcige ir P. Čaikovskio konkurso Maskvoje, žiuri narys,

Stephan Braun /Vokietija/ – klasikinės ir džiazo violončelės virtuozas, dėstantis Muzikos, teatro ir medijų aukštojoje mokykloje Hanoveryje ir Berlyno džiazo institute.

KIVA metu vyko  ir Suzuki violončelės laboratorija „Aš, violončelė ir mano šeima“, supažindinusi šeimas su violončele, skatinusi suaugusiuosius mokytis kartu su vaikais. Laboratorijos užsiėmimus vaikams (nuo 5 metų amžiaus) ir jų tėveliams vedė Lietuvos Suzuki asociacijos prezidentas, violončelininkas ir pedagogas Valdas Povilaitis. Laboratoriją vainikavo jaunųjų solistų ir jų tėvelių koncertas profesionalioje scenoje.


Kiekviena diena KIVA dalyviams prasidėdavo kūrybinėje judesio laboratorijoje Griežk violončele – judėk pats! Jie mokėsi kūno atpalaidavimo, judesio meno, improvizacijos, nagrinėjo muzikos ir šokio dialogą. Užsiėmimus vedė šiuolaikinio šokio teatro „PADI DAPI Fish“ choreografai. O vakarais  netrūko eksperimentų, šiuolaikinio skambesio ir ekscentriškumo, klausant KIVA vakaro  koncertinių programų vis skirtingoje erdvėje – klube „Raketa“, Šv. P. Asyžiečio koplyčioje, Klaipėdos kultūrų komunikacijų centro Parodų rūmuose, „Kultūros fabriko“ daugiafunkcėje salėje bei Klaipėdos koncertų salėje.

 
Išskirtinis ir pasididžiavimą keliantis KIVA įvykis – vienam akademijos dalyviui buvo įteiktas specialus akademijos rėmėjo – Piatri, Fine String Instruments prizas – galimybė 2 metus groti modernia vokiečių meistro Klauso Ludwigo Clemento gamybos violončele. Meistro atstovė Ieva Tranaitė ir Mindaugas Bačkus patikėjo šį instrumentą didžiausiam akademijos atradimui, jaunajam violončelininkui – Jokūbui Savickui.



Taigi, pastarasias dienas Klaipėdoje, šimtmečius kuršių, vokiečių, prancūzų, švedų, britų, lietuvių kurtame mieste, gamtos stebuklo, įtraukto į UNESCO pasaulio paveldo sąrašą,  Kuršių nerijos pašonėje, Baltijos jūros tyliame alsavime ir draugiškame mieste, nuo ryto iki vakaro skambėjo violončelių garsai. Neabejojame, jog KIVA įrodė turinti ambicingą, aukštų užmojų charakterį, užtikrinantį, jog išliks progresyviu violončelės elito šaukliu uostamiestyje, ir 2020 m. vėl kviesiančiu susiburti. Tik nepamirškite, kad ir kitąmet, 2019-aisiais – bus tai, ko jokiu būdu nesitikit iš klasikos! Antrasis Klaipėdos tarptautinis violončelės festivalis ir konkursas 2019 m. gegužę!

Ačiū Jums, violončelės muzikos aistruoliai, taip gausiai buvusiems kartu!